25 Aralık 2011 Pazar

Bal Kabağı Köftesi

Cuma akşamı geç bir saatte televizyonda yemek programı izledim. Ev sahibesinin adını bilmiyorum ama yaptığı yemekler çok hoşuma gitti bir deneyeyim dedim . Bugün akşam üzerinden beri mutfaktayım. En son bademli kurabiye yaptım onu daha sonra yazacağım =)

Malzemeler 
- Bir kaç dilim bal kabağı
- Taze soğan
- 1 adet kuru soğan 
- 3 yumurta
- Bir kaç kaşık un 
- Kimyon , tuz , karabiber 

Bal kabaklarını rendeliyoruz , taze ve kuru soğanı bal kabaklarının üzerine ince ince doğruyoruz. 3 adet yumurta kırdıktan göz kararı bir kaç kaşık un koyuyoruz. Elde ettiğimiz karışıma kimyon , tuz ve karabiberi de ekledikten sonra daha önceden yağ kızdırdığımız tavada kızartıyoruz. Yapılışı hepimizin bildiği mücver gibi ama tadı daha farklı ve gerçekten de çok lezzetli. Denemenizi tavsiye ederim. Ben biraz fazla kızartmışım =) Afiyet olsun . 


2 yorum:

  1. mücverin içine azcık beyaz peynir katarsanız çok dah güzel bir lezzet yakalayabilirsiniz:))ben de sade tercihindeyim ama peynirli de gerçekten süper, ellerinize sağlık...:)

    YanıtlaSil
  2. Cimcime çok teşekkür ederim =) Mücver yaptığımda içine mutlaka lor peyniri koyuyorum. Çok lezzetli oluyor. Fakat bu sefer ana malzeme olarak bal kabağını kullandığım için , ayrıca tarifi ilk defa denediğimden peynir koymak istemedim.Bir daha yaptığımda bal kabağını peynirle lezzetlendireceğim =)

    YanıtlaSil