10 Mart 2014 Pazartesi

Nice Yıllara

Geçtiğimiz Cumartesi Küçük Sahne'de bu ay prömiyerini yapan "Nice Yıllara" oyunundaydım .


  1. Sadece kalabalıklar içinde yalnızlığı yaşayanlar, yalnız kaldıklarında kalabalık olurlar. Kendi doğum gününü kutlama telaşında olan bir aktris, yaşamını ve yalnızlığını ortaya döktüğünde ortaya çıkan yalnızca kendi geçmişi değil, tarihin ve karanlıkta kalanların kendisi olabilir. Oynadıkları, oynamak zorunda kaldıkları ve  tanıdıkları. Onun kendine ve bize söyleyecekleri şeyler var ! 
Yıllardır sahneye çıkmayan , altmış yaşını çoktan aşmış , eski günlerini özleyen tek göz odalı evini tiyatro kulisine dönüştüren Zerrin Karaman'ın evindeyiz. Doğum gününü kutlamaya hazırlanırken geçmişiyle yüzleşiyoruz. 

Tuncay Özinel vefat etmeden bir kaç gün önce Göksel Kortay'ı arayarak 'Göksel , ben ölsem de siz bırakmayın,bu oyunu mutlaka yapın' demiş. Defne Yalnız ve Göksel Kortay bunu bir vasiyet olarak kabul etmiş. Vasiyetin üzerlerine yüklediği ağır sorumluluğu yerine getirmenin rahatlığını yaşadıklarını söylüyorlar. 

Defne Yalnız için yazacağım kelimeler az gelir. Kendine özgü mimikleri farklı ruh hallerine geçişleri tek kelimeyle muhteşemdi.

Çıkışta gözlerimde yaşlarla kendisine sarılarak tebriklerimi sundum. Suluuu gözz dedi bana oyundaki konuşmasıyla . Çok oyun izledim ama hissetmesem o göz yaşları düşmezdi dedim kendisine. 

Devlet Tiyatroları'nda bu sezon izlediğim en iyi oyunlardan biri diyebilirim. Kültür sanat etkinliklerinizin bir yerine mutlaka Nice Yıllara oyununu ekleyin. Pişman olmayacaksınız. 



Oyunun Künyesi 

Yazan : Tuncay Özinel
Yöneten : Göksel Kortay 
Oyuncu : Defne Yalnız 

2 Perde 2 saat . 


Not: Görsel www.istd.gov.tr ' den alıntıdır. 

Ayrıca iki sene boyunca oyun yazısı eklememişim. En azından bu sezon izlediklerimi paylaşma umuduyla buraya not düşüyorum . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder