28 Ocak 2012 Cumartesi

Ejderha Dövmeli Kız

Bugün 11:45 seansına sinemaya gittim. Koskoca salonda 4 kişi olarak filmi izledik. 2 kere elektrik kesintisine rağmen hiçbir şey keyfimi kaçıramadı =)

Ejderha Dövmeli Kız Millennium Üçlemesinin ilk kitabı. Kitabı yazın okumuştum. İlk 250 sayfa benim için çok zor geçmişti , karakter sayısı fazla olduğu için bu sayfalarda onları tanıyorsunuz fakat sonradan kitap daha fazla ilgi çekmeye başlıyor.

Film yer yer kitaba bağlı kalmasa da özünde kitapla bütünlük gösteriyor. Gazeteci Mikael Blomkvist 'i Daniel Craig canlandırmış. Oyunculuğu bana Lisbeth 'i oynayan Rooney Mara'nın yanında biraz sönük gibi geldi.




Kitabı okuyanların filmden daha fazla zevk alacağını düşünüyorum. Filmi izledikçe kitaptaki bölümleri kafanızda birleştiriyorsunuz . Eğer kitabı okumadıysanız en kısa zamanda okumaya başlayın derim .

Ayrıca kitap daha önce de filme uyarlanmış. Bu noktada bu filmin çeviri mi yoksa bağımsız bir uyarlama mı olduğuna diğer filmi izlemediğim için karar veremedim. İzleyenleriniz varsa yorumlarınızı bekliyorum.


2 yorum:

  1. kitabını merak ediyorum doğrusu okuma listemde kendileri. eski filmden daha başarılı bulmuşlar bu filmi öyle duymuştum. ah bi de kitabını okusam:)

    YanıtlaSil
  2. Eski filmi izlemedim ama ben de duydum yeni filmin daha başarılı olduğunu. Kitaplar uzun bir süre kitaplığımda durdu. Hemde üçü birden =) Geçen yaz tatile çıkarken Ahmet Ümit'in yanına birinci kitabı da koyuverdim. Okumaya başladım ilk 200 sayfa benim için oldukça zor ve sıkıcı geçti. Karakterlerin ayrıntılarından sıkılmıştım ki kitabın seyri değişti. Zaten kitap ilerledikçe ayrıntılı anlatımın gerekliliğini anlıyorsunuz. O zaman en kısa zamanda okunması dileğimle diyorum =)

    YanıtlaSil