3 Mart 2017 Cuma

Aralık 2016

İş bu yazı hafta içi evde olmanın mutluluğu ile yazılmıştır !


Sinema 

Aralık ayının ilk filmi İzmir Karaca sinemasının sıcak ortamında izlediğim Frantz oldu. Hafta içi olmasına rağmen salon doluydu. Diğer izlediğim filmler ise; Babamın Kanatları, Nocturnal Animals, Mal de pierres (Aşk Mektupları), Arrival, Tereddüt, La Fille Inconnue ( Meçhul Kız ), Mavi Bisiklet, Florence, I Daniel Blake ve La La Land.

Arrival benim için ciddi anlamda bir işkenceydi. Bu tarz filmleri bir kez daha sevmediğimi ve sevemeyeceğimi anladım. Benim için ayın en iyisi kesinlikle Nocturnal Animals.

Tiyatro 

Şehir tiyatrolarından Saadet Hanım ve Geç Kalanlar oyunlarını izledim.

Semaver Kumpanya - Mağrur Fil Ölüleri : Kocamustafapaşa uzak demeyin bu oyuna mutlaka gidin. İçiniz ısınsın.

Galata Perform - Balat Monologlar Müzesi : Yeni metin yeni tiyatro atölyeleri kapsamında gerçekleşen bu proje Fener'de bulunan eski bir Rum okulunun sınıflarında gerçekleşiyor. Tek bilet ile 8 oyun izleyebilirsiniz denilse bile her oyun yaklaşık 15 dakika sürüyor ve 4 tekrardan oluşuyor. Biz 4,5 oyun izledik. Diğer oyunları izlemek için havaların biraz ısınmasını bekliyoruz. Eski bir bina olduğundan dolayı içinde ısıtma yoktu. Şu anda ısıtılıyor bilgisini aldım ama yine de daha güzel bir havada gidip işi şansa bırakıp donmak istemiyorum =)

Tiyatro Ak'la Kara - Ne Seninle Ne Sensiz


Opera & Bale 

Her sene olduğu gibi bu yıl İzmir ziyaretimden eli boş dönmedim. Paket paket aldığım damla sakızlı dibek kahvelerinden bahsetmiyorum =)

İzmir Devlet Opera ve Balesi bu yıl Romeo ile Jülyet'i sahneliyor. Henüz ikinci temsili olan Romeo ve Jülyet balesinin biletleri satışa çıktığı gibi tükeniyor. Yan koltuğumda oturan bayan nasıl bilet bulduğumu sordu ve İstanbul'dan geldiğimi duyunca pek şaşırdı. Orkestra şefliğini İbrahim Yazıcı'nın üstlendiği bu temsili izlediğim için çok mutlu oldum.



İzmir'de diğer izlediğim temsil ise Yarasa Opereti oldu. Şansıma o gün Hakan Aysev'i izleyebildim. Bu temsilde yine orkestra şefi İbrahim Yazıcı'ydı.

Ernani ise İstanbul'da izlediğim diğer bir opera oldu.


Konser

Pera Palace Cumartesi konserleri kapsamında Meltem Cumbul & Can Okan ikilisini dinledik.

Fazıl Say - Nazım Oratoryosu


İzmir 


Arkeoloji müzesine bir kaç sene önce gitmiştim. Fırsat bulmuşken tekrar ziyaret ettim. Öncesinde Agora'ya uğradım . Maalesef içinde tinerciler cirit atıyor. Hatta alt katlarda ateş bile yakmışlardı. Gidecek olanların dikkatli olmasında fayda var . 

Agora 




İzmir Arkeoloji Müzesi - Koşan Atlet 




Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder